Придбання вживаного автомобіля майже завжди пов’язане з певними ризиками. Зовні авто може виглядати бездоганно: блискуче покриття, акуратний салон. Але що насправді приховано під капотом? Це питання набагато важливіше, ніж зовнішній вигляд. У цій статті ми розповімо, на що варто звернути увагу під час першого техобслуговування щойно придбаного вживаного авто.
Придбати якісні вживані запчастини можна в компанії Spolshy. Тут представлено безліч різних елементів для різних марок автомобілів. Б/у запчастини з Польщі ретельно перевіряються спеціалістами перед продажем, тому ви можете бути впевнені у справності та функціональності всіх виробів.
Заміна технічних рідин
Перше, що потрібно зробити, — замінити рідину у вживаному авто:
- Мастило у двигуні. Визначити, коли востаннє замінювали моторну оливу, практично неможливо. За регламентом її слід замінювати кожні 15 тис. км, однак мастила сумнівної якості можуть втратити свої властивості значно раніше. На практиці доцільно оновлювати оливу кожні 7–9 тис. км пробігу. Разом із нею обов’язково слід замінювати й мастильний фільтр.
- Олива в МКПП. Цю технічну рідину оновлюють рідше — приблизно раз на 50–60 тис. км. Рекомендуємо відразу залити якісну трансмісійну оливу, а надалі лише періодично перевіряти її рівень.
- Олива в задніх мостах. Актуально для автомобілів із заднім або повним приводом. Таку рідину змінюють нечасто, тому є ризик, що попередній власник цього не робив. Нестача мастила може спричинити передчасне зношування шестерень.
- Гальмівна рідина. З часом у неї може потрапити волога, що знижує температуру кипіння і підвищує ризик виходу з ладу гальмівної системи. Краще не зволікати з її заміною.
Антифриз рекомендується міняти кожні 20 тис. км. З плином часу охолоджувальна рідина втрачає ефективність, що може призвести до перегрівання двигуна. Щоб цього уникнути, краще відразу оновити антифриз після покупки авто.
Акумулятор і генератор
Зверніть увагу на дату виготовлення: якщо термін гарантії вже минув, особливо напередодні холодів, варто розглянути заміну акумулятора на новий.
Охолоджувальна рідина
Двигун працює за високих температур, а його перегрівання може завдати серйозної шкоди. Антифриз, змішаний з дистильованою водою, з часом перетворюється на агресивне середовище, що провокує корозію. Це може призвести до пробою прокладки ГБЦ, витоку оливи через сальники та навіть деформації блоку циліндрів. Після купівлі авто з пробігом бажано промити систему охолодження й залити нову охолоджувальну рідину.
Шини та колеса
Якщо шини мають ознаки зносу, дрібні тріщини або недостатню глибину протектора — це сигнал до їхньої заміни. Слід враховувати не тільки фізичний стан, а й вік гуми: у середньому термін її експлуатації — п’ять років. Після цього вона втрачає еластичність і надійність. Часто через економію купують вживані шини, тому визначити їхній точний вік буває складно. У цьому разі краще не ризикувати.